Met betrekking tot het voorstel inzake het dichtzetten van de twee ingangen van de hockeyclub aan de van Heemskerklaan is besloten hier voorlopig van af te zien. Er is gekeken naar de voordelen en de nadelen van deze maatregel. Zowel de huidige fietsparkeerplaats (met 100 tot 120 fietsen) als de autoparkeerplaats aan het einde van de Van Heemskerklaan zijn echter nodig om het aanbod van te parkeren voertuigen te kunnen herbergen.
Het hoofdbestuur van BSM heeft na lang wikken en wegen ingestemd met het tijdelijk bestemmen van het handbalveld als parkeerplaats. De formele bestemming zal ‘sport’ blijven zodat dit gebruik niet een eventuele toekomstige ontwikkeling bij BSM in de weg zal staan.
Op deze parkeerplaats kunnen volgens de commissie circa 40 tot 50 auto’s worden geparkeerd. Ter hoogte van de kleedkamers van BSM is extra ruimte vrijgemaakt voor het parkeren van fietsen en brommers. Voor meer fietsparkeerplaatsen tussen het kunstgras van BSM en de autoparkeerplaats is een kapvergunning aangevraagd voor een aantal bomen. Na de vergunningverlening zal het werk worden uitgevoerd.
De bewegwijzering in de De Ruyterlaan wordt aangepast. Er komen duidelijke borden die wijzen naar de parkeerplaats in het Rottegat. Eigen leden van de clubs worden gestimuleerd om met de fiets te komen. Bekeken wordt nog of de De Ruyterlaan technisch geschikt is om een roulerende Smiley (snelheidsdisplay) te plaatsen.
Er komt een plaatselijk (brom)fietsparkeerverbod voor de hoofdingang van de hockeyclub omdat die ingang beschikbaar moet zijn voor de nooddiensten
De parkeer- en verkeersituatie rond het Rottegat zal worden gemonitord en er zullen mogelijk aanvullende of andere maatregelen worden genomen. Niet alleen de omwonenden, maar ook de besturen van BSM en MHCB worden daarbij betrokken.
Namens het hoofdbestuur,
Magda Kal, voorzitter